• Incl.Excl.
    BTW
  • 0
    Sluiten

    Categorieën

    Filters
      Vrijdag 27 Augustus 2023

      Hacks voor een geweldige werksfeer!

      Van TO DO's naar TA DA's

      Iedereen ervaart wel eens van die dagen op het werk waar alles lijkt tegen te zitten. Maar maak je geen zorgen, want we hebben een aantal waardevolle tips om je weer goed te voelen in je job.

       

      Verbind met je collega's.

      Op de werkvloer stellen we vaak de vraag: "Hoe gaat het?" Maar meestal geven we er niet echt antwoord op of vragen we niet door. Probeer deze gewoonte eens te doorbreken en écht interesse te tonen in je collega's. In plaats van een e-mail te sturen naar een collega die vlakbij zit, kunnen we gewoon even naar hen toegaan om iets te bespreken. Menselijk contact is essentieel en op deze manier kun je dingen sneller en efficiënter doornemen.

       

      Keep it Positive!

      Helaas is roddelen een vorm van (negatieve) groepsvorming.Dit kan leiden tot een negatieve werksfeer. Het verdeelt collega’s, kwetst gevoelens en kan zelfs de geloofwaardigheid van werknemers aantasten. Maar niet alle roddels zijn slecht. Uit onderzoek is gebleken dat het complimenteren van een collega achter hun rug om enorme voordelen heeft. Het verhoogt namelijk het moreel op kantoor. Dit helpt bij het creëren van een 'bloeiende' omgeving waar werknemers zich gezien en gewaardeerd voelen. Hiernaast ontstaat er een hogere productiviteit, minder verzuim, een betere teamspirit en meer creativiteit!

       

      Doorbreek de sleur.

      Als je elke dag dezelfde weg volgt naar het werk, probeer dan eens een andere route te nemen. Varieer je lunch en probeer niet elke dag hetzelfde te eten. Verander je dagindeling zo nu en dan!

       

      Verdeel grote taken in kleine stappen.

      Als je overweldigd raakt door grote taken, maak dan een lijst van deze taken en breek ze op in kleine behapbare stukjes. Voer ze één voor één uit. Aarzel niet om hulp te vragen aan collega's. Iedereen kan een bijdrage leveren!

       

      Wees mild voor jezelf.

      Fouten maken is menselijk, dus geef jezelf wat ademruimte. Wees positief en vergevingsgezind voor jezelf. Als iets goed gaat, wees dan niet bang om jezelf een compliment te geven. Positiviteit zal alleen maar leiden tot meer succes! Wees ook begripvol naar je collega's toe. Help hen wanneer ze het moeilijk hebben, en zij zullen hetzelfde voor jou doen.

       

      Lachen is gezond!

      Gun jezelf een lachpauze met een collega of bekijk grappige filmpjes online. Het lijkt misschien simpel, maar een goede lachbui kan je humeur enorm verbeteren. Als je niet in de stemming bent voor humor, luister dan naar muziek met een koptelefoon om te ontspannen en je beter te concentreren.

       

      Stimuleer een gevoel van samenhorigheid.

      Organiseer bijvoorbeeld wekelijks een ontbijt of lunch met je collega's. Het is niet alleen lekker, maar versterkt ook de teamspirit. Een leuke teambuilding-activiteit kan ook wonderen doen om je beter te voelen op het werk!

       

      Maak je werkplek gezellig!

      Versier je bureau met foto's, een screensaver of een leuke muismat. Zo voel je je meer thuis op je werkplek. Een prettige omgeving leidt tot meer productiviteit en motivatie.

       

      Optimaliseer je lunchpauze.

      Neem de tijd om te genieten van een heerlijke lunch in plaats van snel je boterhammen aan je bureau te verorberen. Maak ook eens een wandeling in de buurt, alleen of met collega's. Je hebt recht op je lunchpauze, dus maak er goed gebruik van.

       

      Bereid je voor op de volgende dag.

      Gebruik de laatste tien minuten van je werkdag om je bureau op te ruimen en een to-do lijst te maken voor de volgende dag. Dit helpt om je hoofd leeg te maken en met een frisse start aan de nieuwe werkdag te beginnen.

       

      Zoek uitdagingen.

      Stel doelen voor jezelf, want dit motiveert en geeft voldoening. Is je huidige baan niet zo uitdagend? Praat dan met je leidinggevende om samen te zoeken naar nieuwe taken en verantwoordelijkheden. Initiatief tonen wordt gewaardeerd en kan nieuwe kansen creëren.

       

      News & updates

      Recente artikelen